Monday 5 March 2012

Jangan Pernah Berputus Asa !

Assalammualaikum .
 Gud moninks to All readers yang sedang membaca entry kali ini . Kali Aku nak berkongsi cerita mengenai    " HAKIKAT UJIAN ALLAH " kepada hamba - hamba - Nya . Kerana aku juga adalah salah seorang daripada hamba Nya yang lemah . Banyak lagi yang perlu aku pelajari dalam hidup ini .


Ujian dan dugaan adalah lumrah dalam kehidupan , Sekalipon kita beriman teguh kepada ALLAH. Allah s.w.t telah berfirman :
"patutkah manusia menyangka bahwa mereka akan dibiarkan. Dengan berkata : " kami berfirman" , sedang mereka tidak diuji" ?
 
*ALlAH Tidak Pernah Menguji hambanya melebihi daripada kemampuan diri- Nya !

Mesti korang dekat luar sana dah biasa kan dengar apa yang aku tulis dekat atas tu . Sebenarnya itu hakikat yang kita selalu terlepas pandang . Setiap ujian yang berat , yang diturunkan ke atas kita itu adalah mengikut kemampuan kita sendiri . Kadang - kala ALLAH berikan kita ujian yang sangat hebat kerana DIA Maha mengetahui bahawa kita mampu mengharugi ujian itu . Ujian Allah boleh datang dalam pelbagai bentuk , baik berupa kesenangan atau kesusahan .

So , jangan lah kita terlalu mudah berputus asa jika ditimpa musibah atau sebarang ujian . Kita yakin . Allah menguji kita kerana Dia sayangkan kita .



0 comments:

Post a Comment

 
;